donderdag 29 januari 2015

Tweede plan

Ik verklaar hierbij plechtig dat ik niet te dicht op het nieuws zal zitten,
enige weerstand zal bieden aan de prikkels om te reageren op stellingnames,
incidenten, pittige meningen en provocatieve statements.
Ik verklaar dat ik mijn krachten zal inzetten voor wat al
naar het tweede plan verschoven is, uit de aandacht verdwenen.
Voeren vijanden een aanval uit en
gaan wij in de tegenaanval,
bijvoorbeeld met propaganda,
dan is elke reactie daarop bij voorbaat
een aanval of propaganda.
Hoe nodig een dergelijke propaganda ook is,
en hiermee onderschrijf ik ten volle de voorstellen van Gilles de Kerchove,
de strekking van die propaganda hoort te zijn
dat we eensgezind staan voor tegenspraak,
verdeeldheid en verzwakking.
Alleen zo laat Europa één geluid horen
waarmee de vijand ongenadig kan worden geraakt
in het hart.
We verklaren allen zonder uitzondering
dat we de cirkel doorbreken
door een stap naar achteren te zetten,
elkaars handen los te laten en
nog in alle eenzaamheid en ongerichtheid
blijven praten en lachen,
doordrongen van de ernst
van de situatie
en terugkomen op onze verklaring
wanneer daar aanleiding toe is.
Dat verklaren we hierbij,
Arnhem, 29 januari 2015
Anton Simons.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten