maandag 9 februari 2015

Afvangst

Verklaarme.
Het is soms alsof ik elk moment dat ik meemaak wil afvangen in een stuk tekst.
Ik moet het gauw opschrijven, ben nu de aanleiding alweer kwijt.
Zodoende zweeft dit stukje schijnbaar zonder aanleiding door het luchtruim.
Geloof me, er zat wis en waarachtig een gedachte achter deze blog.
Echter, hij is hopeloos zoekgeraakt.

Slap excuus: kun je accepteren dat deze zoekraakoperatie deze blog
bevrijdt van een hoop ballast,
zodat je ontslagen bent van de verplichting hem te lezen?

Kom je morgen iemand tegen van het circuit,
trek dan een neutraal gezicht en doe
alsof je dit niet hebt gelezen.

In dit alsof zal ik mezelf enorm getroost en gesteund voelen.

Of nee, nog beter!
Doe 'alsof niet'. Klinkt ingewikkeld, maar is best te volgen.
Ik bedoel dat je het echt wel hebt gelezen, maar ook weet dat dit
in het beste geval getuigt van de wijsheid dat het plaatsmaakt.
Wacht dus nog even af, en verwijl tot dan in het 'alsof niet'.

Vind je dit een geniale gedachte, bedenk dan dat ik het
ook maar heb van Agamben, die het gepikt heeft uit de Korintiƫrsbrief van Paulus.

Een slaaf dus, wat bijna klinkt als: een verslaafde.

Alsof niet, onthoud dat.

Verklaarme.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten